Nyt website
og opdateret grafisk stil

Studiebyen Esbjerg

Studiebyen Esbjerg søgte en modernisering af deres online profil. Det nye website skulle fremstå moderne og tiltale en ung målgruppe. Vi har stået for redesign og udvikling af Studiebyen Esbjergs hjemmeside, samt design af nyt logo og grafisk stil.

Studiebyen Esbjerg er et samarbejde på tværs af byens seks videregående uddannelser, samt Esbjerg Erhvervsudvikling. Målet med hjemmesiden er, at inspirere studerende til, at flytte til byen, ved at fortælle dem om Esbjergs gode tilbud.
Samtidig skal Studiebyen Esbjerg fastholde de nuværende studerende igennem arrangementer og tilbud i løbet af hele studieperioden.

Udnyttelse af statistik

Processen startede med en analyse af Google Analytics, for at forstå målgruppens behov. Indsigterne præsenterede vi på en opstartsworkshop, hvor det blandt andet stod klart, at det nye website kunne drage nytte af velskrevne guides til Esbjerg som studieby.

Disse og andre indsigter dannede grundlag for wireframe-skitser, som beskrev kommunikationen på de enkelte sidetyper og brugerens flow igennem websitet. Sideløbende med denne proces, udviklede vi den nye grafiske stil og det redesignede logo, som skulle indgå i det grafiske design.

Samarbejdet med Nicolaj og Torben har været fuldt ud tilfredsstillende. Vi har haft en stor tillid til deres arbejde, og de har leveret et godt resultat inden for de aftalte deadlines.
De har desuden været gode til at udfordre os på vores indhold, og vores forestillinger om hvordan en god hjemmeside bør se ud. Man mærker tydeligt hvor vigtigt brugervenlighed er for dem, de formår at se designet fra brugerens synvinkel – og det er jo i virkeligheden det det drejer sig om!
Lasse Lietzen Jensen
Marketingskoordinator, Esbjerg Erhvervsudvikling

En mere fleksibel proces

Det var vigtigt for Studiebyen Esbjerg, at websitet kunne lanceres inden studiestart. Derfor valgte vi at starte udviklingen af websitet, så snart de grundlæggende wireframes var på plads. På denne måde kunne redaktørerne arbejde på indholdet allerede inden det grafiske design var færdigudviklet. Dette havde også den positive effekt, at redaktørerne kunne give feedback på CMS-opsætningen, imens de udarbejdede indholdet, hvilket gjorde processen hurtigere og mere smidig.

Det nye logo skulle fremstå moderne, men samtidig være genkendelig fra det tidligere look. Den nye stil er stram og seriøs, men har en kant der gør den ungdommelig.

Vejledning og personlig kontakt var essentielt

For at understøtte Studiebyen Esbjerg i deres gode arbejde, var det vigtigt at fremhæve den personlige kontakt på hjemmesiden. Derfor valgte vi, at lægge en kontaktperson på hver eneste side, samt at gøre ekstra ud af kontaktsiden for at kommunikere villigheden til at give råd og vejledning.

Derudover opbyggede vi en, hvor Studiebyen Esbjerg har mulighed for at fremhæve de fedeste steder i Esbjerg og give gode råd til mere praktiske ting som flytning osv. Disse sider forventes at blive primære indgangssider for kommende studerende, som søger vejledning på søgemaskinerne.

Som et led i det nye design skabte vi en ikon-serie der symboliserer livet i Studiebyen Esbjerg — alt lige fra boligforhold til opgaveskrivning.

Effektivt og brugervenligt CMS

Som et led i det nye website, skiftede vi Studiebyen Esbjergs CMS til Open Source platformen WordPress. WordPress udmærker sig ved at være fleksibelt og let at arbejde med for de daglige redaktører.

Derudover kan WordPress optimeres til, at levere hjemmesiden hurtigt. Hastigheden er vigtig for besøgende fra både mobil og desktop, men også for søgemaskiner som Google.

Vil du vide mere?

Tag en uforpligtende snak med Torben på telefon 50 51 09 73 eller send ham en mail på tj@quantity.dk

Vi skaber skræddersyede løsninger,
som dine kunder vil elske.