Business Esbjerg ønskede at forny og optimere deres digitale platforme i forbindelse med implementeringen af deres nye brand. Slutresultatet blev et nyt website, som en fælles kommunikationsplatform for deres samlede indsatser.
Kunde
Business Esbjerg
Se løsningen

Business Esbjergs nye strategi definerede et ønske om, at udnytte synergien i deres mange indsatser og kommunikere som en samlet enhed. Derfor samler det nye website indsatserne for Business Esbjergs erhvervsafdeling, Studiebyen Esbjerg, Work in Offshore samt EnergiMetropol Esbjerg (til tiltrækning af arbejdskraft til Esbjerg).

Det præsenterede os med en udfordring, idét websitet skulle tage godt imod en bred målgruppe af besøgende. Derfor startede vi ud med en grundig research hos de mange målgrupper. Vi udførte en dybdegående analyse af det eksisterende besøgsdata på tværs af alle de eksisterende websites, for at udnytte denne viden i det nye designkoncept. Vi stod desuden for facilitering af workshops med repræsentanter fra målgrupperne, men sørgede også for behovsafklaring internt i organisationen, for at sikre at sitet kunne håndtere alle behov.

Det var en meget stor opgave at skulle samle alle tidligere indsatser under samme hjemmeside og samme udtryk. Alting blev kastet op i luften og meget kyndigt analyseret og samlet af Quantity. Vi er utroligt tilfredse med resultatet og har nydt den proces, man altid har med Quantity, hvor de er garant for høj kvalitet, stor indsigt og en evig insisteren på brugeren, som den vigtigste i et projekt.
Birgit Bech Jensen
Marketingchef, Business Esbjerg

Prototyping blev et vigtigt kommunikationsredskab

Baseret på den grundige researchproces, designede vi prototyper af det nye website, som var tilgængelige for alle involverede. Disse prototyper var tidligt i processen med til at visualisere hvordan websitets flow, ville blive for de besøgende, på tværs af de mange forskellige målgrupper.

Igennem en iterativ proces, arbejdede vi os med udgangspunkt i prototyperne, tættere og tættere på målet, indtil vi var enige om det rigtige løsningsforslag.

Håndtering af flere målgrupper igennem onsite behavioral targeting

Websitets målgrupper tæller alt lige fra erhvervsmedlemmer, samarbejdspartnere, politiske beslutningstagere, tilflyttere og unge studerende. Meget indhold viste sig dog, at være relevant på tværs af målgrupperne. Derfor udviklede vi en navigationsstrategi, som gav mulighed for at udnytte indhold på tværs af websitet, men samtidig sørgede for at levere relevant indhold til den enkelte besøgende.

Løsningen blev en behavioral targeting-funktion, der viser relevant indhold til de besøgende, baseret på deres interesser. Hvis en besøgende eksempelvis har vist interesse i erhvervsindhold, vises arrangementer og andre artikler der falder indenfor dette interesseområde. På denne måde føles websitets indhold hele tiden relevant og aktuelt for den besøgende.

Websitet er implementeret i en skræddersyet WordPress-platform.