Projektet startede ud med en research-proces, der involverede field studies og workshops med Comtecs projekt-teams. Dette resulterede i en ny strategi for drift og udvikling af deres e-commerce-platform, der skulle forbedre kundeoplevelsen, samt effektivisere Comtecs administration og drift.
Skabt til kundernes behov
Den nye webshop understøtter avancerede tilpasninger og workflows for Comtecs B2B-kunder. Dette inkluderer godkendelsesflow, budgetstyring, pointshops, personaliserede produktudvalg, produktkits og skræddersyet brugerstyring.
International webshop med tætte integrationer
Webshoppen opererer internationalt på tværs af Comtecs selskaber og er separat integrereret til de respektive landes ERP-systemer. Brugerens valg af region aktiverer det korrekte sprog, valuta og produktudvalg. Eksempelvis findes der på tværs af landene forskellige sikkerhedsstandarder til produkterne og derfor er produktudvalgene tilpasset regionens specifikke standarder.
Integration med SAP OCI Punchout
Til den nye webshop har vi udviklet muligheden for at handle direkte igennem kundens SAP-platform, via SAP OCI Punchout. Dette gør det lettere for kunderne at oprette sine bestillinger og håndtere indkøbsordrer (PO).
Komplekse muligheder, simpel kundeoplevelse
Til trods for de omfattende funktionaliteter har vi i designprocessen haft fokus på, at forenkle kundernes flow, så købsoplevelsen føles så effektiv og smidig som muligt. Webshoppen er blandt andet designet efter mobile-first principperne, så navigation og indhold er gennemtænkt på tværs af enheder.