Projektet startede ud med en research-proces, der involverede field studies og workshops med Comtecs projekt-teams. Dette resulterede i en ny strategi for drift og udvikling af deres e-commerce-platform, der skulle forbedre kundeoplevelsen, samt effektivisere Comtecs administration og drift.
Skabt til kundernes behov
Den nye webshop understøtter avancerede tilpasninger og workflows for Comtecs B2B-kunder. Dette inkluderer godkendelsesflow, budgetstyring, pointshops, personaliserede produktudvalg, produktkits og skræddersyet brugerstyring.
![](/imager/uploads/images/cases/6699/comtec-desktop-mobile_2d57f7de275c7f3e77f75f27e58b51eb.png)
International webshop med tætte integrationer
Webshoppen opererer internationalt på tværs af Comtecs selskaber og er separat integrereret til de respektive landes ERP-systemer. Brugerens valg af region aktiverer det korrekte sprog, valuta og produktudvalg. Eksempelvis findes der på tværs af landene forskellige sikkerhedsstandarder til produkterne og derfor er produktudvalgene tilpasset regionens specifikke standarder.
![](/imager/uploads/images/cases/6916/comtec-mobile-cropped-v3_6acf8f9dfbf7d48c9786498568fa6a8f.jpg)
Integration med SAP OCI Punchout
Til den nye webshop har vi udviklet muligheden for at handle direkte igennem kundens SAP-platform, via SAP OCI Punchout. Dette gør det lettere for kunderne at oprette sine bestillinger og håndtere indkøbsordrer (PO).
Komplekse muligheder, simpel kundeoplevelse
Til trods for de omfattende funktionaliteter har vi i designprocessen haft fokus på, at forenkle kundernes flow, så købsoplevelsen føles så effektiv og smidig som muligt. Webshoppen er blandt andet designet efter mobile-first principperne, så navigation og indhold er gennemtænkt på tværs af enheder.