Som en international virksomhed, der sælger arbejdstøj og sikkerhedsudstyr, havde Comtec brug for en webshop, der kunne håndtere deres omfattende produktkatalog og lette kundernes købsproces. Sammen fik vi designet og udviklet deres nye e-commerce-platform.
Kunde
Comtec International
Se løsningen

Projektet startede ud med en research-proces, der involverede field studies og workshops med Comtecs projekt-teams. Dette resulterede i en ny strategi for drift og udvikling af deres e-commerce-platform, der skulle forbedre kundeoplevelsen, samt effektivisere Comtecs administration og drift.

Skabt til kundernes behov

Den nye webshop understøtter avancerede tilpasninger og workflows for Comtecs B2B-kunder. Dette inkluderer god­kendelses­flow, budgetstyring, pointshops, per­sonali­serede produktudvalg, produktkits og skræddersyet bruger­styring.

International webshop med tætte integrationer

Webshoppen opererer internationalt på tværs af Comtecs selskaber og er separat integrereret til de respektive landes ERP-systemer. Brugerens valg af region aktiverer det korrekte sprog, valuta og produktudvalg. Eksempelvis findes der på tværs af landene forskellige sikkerheds­standarder til produkterne og derfor er produkt­udvalgene tilpasset regionens specifikke standarder.

Integration med SAP OCI Punchout

Til den nye webshop har vi udviklet muligheden for at handle direkte igennem kundens SAP-platform, via SAP OCI Punchout. Dette gør det lettere for kunderne at oprette sine bestillinger og håndtere indkøbsordrer (PO).

Komplekse muligheder, simpel kundeoplevelse

Til trods for de omfattende funktionaliteter har vi i design­processen haft fokus på, at forenkle kundernes flow, så købs­oplevelsen føles så effektiv og smidig som muligt. Webshoppen er blandt andet designet efter mobile-first principperne, så navigation og indhold er gennemtænkt på tværs af enheder.

Vil du vide mere?