Interviews af sælgere
For at Blue Waters marketingafdeling kan understøtte salgsprocessen i deres kommunikation, udførte vi interviews af en lang række salgsansvarlige i virksomheden. Målet var at afdække sælgernes egne processer samt at få indsigt i slutkundens behov.
Analyse af kundernes adfærd på de digitale medier
Ved at benytte analyseværktøjer som Google Analytics har vi behandlet data fra blandt andet Blue Waters website og nyhedsbreve til at give bedre indsigt i kundernes prioriteter og fokusområder. Der blev eksempelvis kigget på kundernes flow igennem websitet for at få et bedre indblik i deres beslutningsprocesser.
Vi behandlede og opsummerede indsigterne i en rapport, så de nu kan bruges konstruktivt til den fremadrettede kommunikation og markedsføring.
"Rapporten, som bygger på fakta koblet med Nicolaj og Torbens erfaring og viden, har på en række punkter bekræftet vores eksisterende indsigt, men den har på en række andre punkter givet udbytterigt nyt indblik og nyttige aha-oplevelser. Efterfølgende har vi kunnet høste værdi af rapporten i vores daglige arbejde", siger Jan Hjortlund Hansen.